Journal for Art Market Studies 1 (2017), 1

Titel der Ausgabe 
Journal for Art Market Studies 1 (2017), 1
Zeitschriftentitel 
Weiterer Titel 
The Pricing of Art: Makers – Markets – Museums

Erschienen
Berlin 2017: (0)
Erscheint 
etwa dreimal jährlich
Preis
kostenfrei

 

Kontakt

Institution
Journal for Art Market Studies
Land
Deutschland
c/o
Dr. Susanne Meyer-Abich Editor, Journal for Art Market Studies Technische Universität Berlin Institut für Kunstwissenschaft und Historische Urbanistik, Sekr. A 56 Straße des 17.Juni 150/52 D-10623 Berlin s.meyer-abich@tu-berlin.de +49 (0)1768 515 4665
Von
Meyer-Abich, Susanne

Inhaltsverzeichnis

Table of Contents

Editorial
Bénédicte Savoy, Johannes Nathan, Dorothee Wimmer

Introduction
Dorothee Wimmer

Marketing favours: Formal and informal criteria for pricing Albrecht Dürer's works between 1500 and 1650
Anja Grebe

"Invaluable Masterpieces": The Price of Art at the Musée Napoléon
Bénédicte Savoy

The Hôtel Drouot as the stock exchange for art. Financialization of art auctions in the nineteenth century
Lukas Fuchsgruber

Art Price Economics in the Netherlands during World War II
Jeroen Euwe, Kim Oosterlinck

On the price of priceless goods. Sociological Observations on and around Art Basel
Franz Schultheiss

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