17. Juni 2019
13h30-14h00 Begrüßung der Teilnehmer·innen
14h00-14h15 Eröffnung der Tagung
14h15-17h45 Hands-on Workshop 1
Pim van Bree, Geert Kessels (LAB1100, La Haye)
Teaching Database Skills for Historical Research with Nodegoat (atelier)
Parallel zu
14h15-17h45 Hands-On Workshop 2
Ulrike Wuttke (Fachhochschule Potsdam/RDMO)
Is Your Research Future Proof ? Data Management Techniques & Tools for Digital Historians (atelier)
18h00-20h00 Öffentliche Keynote
Dan Todman (Queen Mary University of London)
„The closest we’ve all felt to being a historian“: Student Researchers, Digital History and the Wartime City
Empfang im DHIP
18. Juni 2019
9h00-11h00
Frédéric Clavert, Franziska Heimburger, Mareike König
Einleitung und Ergebnisse der Blogparade
Charlotte Lydia Riley (University of Southampton)
Beyond Ctrl. C, Ctrl. V: Teaching History with the « Digital Generation »
Caroline Muller (Université Rennes 2)
Introducing Undergraduate Students to Research in the Digital Age
Stefania Scagliola (C2DH)
Experiences on How to Connect to the Regular History Curriculum with Ranke.2: A Teaching Platform on Digital Source Criticism
11h00-11h30 Kaffeepause
11h30-13h00
Christiane Sibille (Universität Basel)
Teaching Digital History. A Three-Step Approach
Sébastien Poublanc (Université Toulouse Jean Jaurès)
Introducing Graduate Students to Research in the Digital Age
Levke Harders (Universität Bielefeld)
Social Media, Public History, and Higher Education: An Instruction Manual for a #twitterseminar
13h00-14h00 Mittagessen
14h00-17h15 BarCamp: Programm erstellt durch die Teilnehmer·innen
14h00-14h30 Vorstellung in drei Schlagworten und Planung
14h30-15h15 Atelier I
15h15-15h45 Kaffeepause
15h45-16h30 Atelier II
16h30-17h15 Atelier III
17h15-18h00 Ergebnisse des BarCamp und wie weiter in einem dauerhaften Dialog?