Sortieren nach:
  • -
    Rez. von Dominik Collet, Department of Archaeology, Conservation and History, University of Oslo
    • Newby, Andrew G.: Finland’s Great Famine, 1856–68, Cham 2023
  • -
    Rez. von Maria Rhode, Seminar für Mittlere und Neuere Geschichte, Georg-August-Universität Göttingen
    • Merivirta, Raita; Koivunen, Leila; Särkkä, Timo (Hrsg.): Finnish Colonial Encounters. From Anti-Imperialism to Cultural Colonialism and Complicity, Cham 2021
  • -
    Rez. von Phillip Knobloch, Institut für Allgemeine Erziehungswissenschaft und Berufspädagogik, Technische Universität Dortmund
    • Kortekangas, Otso; Keskitalo, Pigga; Nyyssönen, Jukka; Kotljarchuk, Andrej; Paksuniemi, Merja; Sjögren, David (Hrsg.): Sámi Educational History in a Comparative International Perspective, Cham 2019
    • Kortekangas, Otso: Language, Citizenship, and Sámi Education in the Nordic North, 1900–1940, Montreal 2021
  • -
    Rez. von Lucia Carminati, Department of Archaeology, Conservation and History, University of Oslo
    • Curli, Barbara (Hrsg.): Italy and the Suez Canal, from the Mid-nineteenth Century to the Cold War. A Mediterranean History, Cham 2022
  • -
    Rez. von Michael Jonas, Helmut-Schmidt-Universität, Hamburg
    • Radoman, Jelena: Military Neutrality of Small States in the Twenty-First Century. The Security Strategies of Serbia and Sweden, Cham 2021
    • Czarny, Ryszard M.: Sweden. From Neutrality to International Solidarity, Cham 2018
    • weitere Titel ...
  • -
    Rez. von Friederike Sattler, Historische Kommission bei der Bayerischen Akademie der Wissenschaften, München
    • Becker, Bert: France and Germany in the South China Sea, c. 1840–1930. Maritime competition and Imperial Power, Cham 2021
  • -
    Rez. von Melanie Boehi, Section d'Histoire, Université de Lausanne
    • Hoffmann, Anette: Listening to Colonial History. Echoes of coercive knowledge production in historical sound recordings from Southern Africa, Basel 2023
  • -
    Rez. von Amerigo Caruso, Institut für Geschichtswissenschaft, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
    • Achtelstetter, Laura Claudia: Prussian Conservatism 1815–1856. Ecclesiastical Origins and Political Strategies, Cham 2021
  • -
    Rez. von Giles Scott-Smith, Leiden University
    • Perraton, Hilary: International Students 1860–2010. Policy and Practice round the World, Cham 2020
  • -
    Rez. von Julia Kurig, Fakultät für Geistes- und Sozialwissenschaften, Helmut-Schmidt-Universität/Universität der Bundeswehr Hamburg
    • Sandin, Bengt: Schooling and State Formation in Early Modern Sweden, Cham 2020
  • -
    Rez. von Frank Henschel, Abteilung für Osteuropäische Geschichte, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
    • Griffante, Andrea: Children, Poverty and Nationalism in Lithuania, 1900–1940, Cham 2019
  • -
    Rez. von Fanny Isensee, Institut für Erziehungswissenschaften, Humboldt-Universität zu Berlin
    • da Silva, Joseph: School(house) Design and Curriculum in Nineteenth Century America. Historical and Theoretical Frameworks, Cham 2018
  • -
    Rez. von Isabelle Lucas, Lausanne Email:
    • Veyrassat, Béatrice: Histoire de la Suisse et des Suisses dans la marche du monde. XVIIe siècle – Première Guerre mondiale: Espaces – Circulations – Échanges, Neuchâtel 2018
  • -
    Rez. von Christoph Luzi / Silvia Hess, Historisches Seminar, Universität Luzern
    • Gigase, Marc; Humair, Cédric; Tissot, Laurent (Hrsg.): Le tourisme comme facteur de transformations économiques, techniques et sociales (XIXe-XXe siècles). Tourism as a factor of economic, technical and social transformations (XIXth-XXth centuries), Neuchâtel 2014
  • -
    Rez. von Laura Bleckmann, Institute for Anthropological Research in Africa, KU Leuven
    • Rizzo, Lorena: Gender and Colonialism. A History of Kaoko in North-Western Namibia 1870s–1950s, Basel 2012
  • -
    Rez. von Stephanie Hom, University of Oklahoma
    • Finaldi, Giuseppe Maria: Italian National Identity in the Scramble for Africa. Italy's African Wars in the Era of Nation-building 1870-1900, Bern 2009
Seite 1 (16 Einträge)
Thema
Sprache