Soeben ist erschienen:
Internationale Schulbuchforschung 25. Jahrgang (2003), Heft 4
Aufsätze / Essays
Salem AWEISS: History teaching in the Palestinian context: confronting the interpretive paradox! – 319
Falk PINGEL: No highway on the road-map of peace. A re-assessment of Israeli-Palestinian textbook studies supported by the Georg Eckert Institute – 343
Elie PODEH: Recognition without legitimisation: Israel and the Arab-Israeli conflict in Egyptian history textbooks - 371
Forum / Forum
Jonathan KRIENER: Palestinian school textbooks: between international polemics and national apologia – 399
Rezensionen / Reviews
Wolfgang Hasberg/Uwe Uffelmann (Hrsg.): Mittelalter und Geschichtsdidaktik. Zum Stand der Didaktik des Mittelalters (Markus Bernhardt) – 407
Alexandra Natterer: Europa im Schulbuch: Die Darstellung der europäischen Einigung in baden-württembergischen Schulbüchern für Geschichte und Gemeinschaftskunde der Sekundarstufe I (Christa Rupp) – 411
Benjamin C. Fortna: Imperial classroom: Islam, the state, and education in the late Ottoman Empire (Andreas Helmedach) - 414
Berichte / Reports
The Italian Society for the Study of Contemporary History and the debate on textbooks (Teresa Bertilotti) – 417
VIII. deutsch-tschechische Schulbuchkonferenz: “Die Zeit des Sozialismus im Geschichtsunterricht” (Andreas Helmedach) – 419
Conceptualizing BiH History (Azra Junuzovic´) – 423
Bibliographie / Bibliography
Schulbuchforschung und Schulbuchanalysen: Geographie, Geschichte, Sozialkunde (Politik) und Deutsch-Lesebücher - Neuerscheinungen 2002 (und Nachträge 2001) Bearbeitet von Ulrich PRAMME