test
KULT_online Nr. 51 (2017)
https://journals.ub.uni-giessen.de/kult-online/issue/view/24
Das Rezensionsmagazin des Gießener Graduiertenzentrums Kulturwissenschaften (GGK) und des International Graduate Centre for the Study of Culture (GCSC)
KULT_berichte
Conference Report on “Literature and Institutions”International Graduate Centre for the Study of Culture (GCSC), Giessen, 20 – 21 June 2017A Report by Miruna Bacalihttps://doi.org/10.22029/ko.2017.156
Conference Report on “Online Vitriol: Advocacy, Violence, and the Transforming Power of Social Media”International Graduate Centre for the Study of Culture (GCSC), Giessen, 28 June – 1 July 2017A Report by Sandra Becker and Ewelina Pepiakhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.158
KULT_rezensionen
Was leisten „Digital Humanities“? Eine neue Einführung schafft OrientierungJannidis, Fotis; Kohle, Hubertus und Malte Rehbein (Hg.): Digital Humanities. Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2017.Eine Rezension von Melanie Grumt Suárezhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.146
Improvisation. Überall. Das Oxford Handbook of Critical Improvisation StudiesLewis, George E. und Benjamin Piekut (Hg.): The Oxford Handbook of Critical Improvisation Studies. Volume 1 & 2. Oxford: Oxford University Press, 2016.Eine Rezension von Fabian Goppelsröderhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.149
The Posthuman Future(s) of FilmWillis, Holly: Fast Forward. The Future(s) of the Cinematic Arts. New York: Columbia University Press, 2016.A Review by Max Bergmannhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.145
Exploring the Forms and Functions of Film, Comic Book, and Video Game Narration: A Transmedial Approach to Narratology and Contemporary Media CultureThon, Jan-Noël: Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture. Lincoln/London: University of Nebraska Press, 2016.A Review by Sarah E. Beyvershttps://doi.org/10.22029/ko.2017.154
Produktivität des „Nicht-Wissens“Nitzke, Solvejg: Die Produktion der Katastrophe. Das Tunguska-Ereignis und die Programme der Moderne. Bielefeld: transcript-Verlag, 2017.Eine Rezension von Silvia Boidehttps://doi.org/10.22029/ko.2017.157
Gattungsgeschichte hinterfragen mit Pierre Bourdieu – der Fall des BildungsromansBöhm, Elisabeth und Katrin Dennerlin (Hg.): Der Bildungsroman im literarischen Feld – neue Perspektive auf eine Gattung. Berlin: De Gruyter, 2016.Eine Rezension von Irad Ben Isaakhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.151
Vom Werden und Vergehen der Objekte in MuseenFayet, Roger: Die Logik des Museums. Beiträge zur Museologie. Baden: Hier und Jetzt, 2015.Eine Rezension von Tobias Haberkornhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.159
“A New Enlightenment”, or: Cosmopolitan Memory Yet AgainBaer, Alejandro and Natan Sznaider. Memory and Forgetting in the Post-Holocaust Era: The Ethics of Never Again. London/ New York: Routledge, 2017.A Review by Paul Vickershttps://doi.org/10.22029/ko.2017.152
A Book Made of Steel: Rereading the Technological History of Europe’s “Long 20th Century”Kaiser, Wolfram and Johan Schot: Writing the Rules for Europe. Experts, Cartels, International organizations. London: Palgrave Macmillan, 2014.A Review by Lyubomir Pozharlievhttps://doi.org/10.22029/ko.2017.155